1 oktober 2023

Ja we zijn er. Na een voorspoedige vlucht zijn we vanochtend om acht uur geland in Namibië. Voor de douane nog even een formuliertje invullen voor het visum en dan kijken of de tassen ook zijn meegekomen. Ja gelukkig. Helemaal compleet gaan we op zoek naar onze taxi chauffeur en ja hoor met een bordje Jansen 2x is die ook snel gevonden. Even Namibische dollars pinnen en een Namibische SIM-kaart kopen en we kunnen gaan.

Het is 40 minuten rijden naar de River Crossing Lodge vlak voor Windhoek. Onderweg spotten we al het eerste wild Bavianen en een Eekhoorn die de weg overschiet.

Omdat we zo vroeg zijn kunnen we nog niet op de kamer maar we kunnen nog wel wat te drinken pakken van het ontbijtbuffet. Nou een kopje thee en een sapje gaan er altijd wel in. Het is heerlijk warm maar in de schaduw is het prima uit te houden. Sonja loopt nog even rond op zoek naar vogeltjes maar behalve een Agaponis en wat mussen zijn er niet veel.

_DSC2108

Om 12 uur kunnen we naar onze kamer waar we eerst even een uurtje op tuk gaan. We hebben nog geen idee hoe laat er iemand komt voor de briefing met alle informatie en de auto. Dus we rusten even uit op bed.

Het is hier gortdroog, de struiken die er staan zijn helemaal kaal. Het is dan ook het begin van de lente hier en het regenseizoen start in november.

Om twee uur gaan we naar het restaurant voor een lunch. We zijn net klaar als Nikita van Terra Nova langskomt. Ze heeft de vouchers voor onze reis en een grote kaart waar de route op uitgetekend staat. Dat is makkelijk. We bespreken de reis van dag tot dag. We zijn net halverwege de reis als ook Marchell van Europcar langskomt. Dus eerst maar de formaliteiten betreffende de auto afhandelen. Na het invullen van de verplichte formulieren en het bekijken van een filmpje over het rijden in Namibië lopen we naar de auto. Het is een Isuzu DMax een 4WD met dichte laadbak. In de laadbak liggen maar liefst 2 reserve wielen dus dat is fijn. We krijgen uitleg over het wisselen van de wielen. Het is een automaat dus dat is erg fijn. En als we de telefoon aansluiten op de USB dan krijgen we op het schermpje in de auto de route te zien als je google maps op je telefoon hebt staan. Lekker makkelijk.

We gaan verder langs de route. De laatste dag wordt het vroeg opstaan. We moeten nl. op tijd weg want de auto wordt uiteindelijk in Botswana ingeleverd dus we moeten de grens over en we worden om 9 uur 's ochtends al opgehaald bij de autoverhuur. We zien we voorlopig is het nog niet zo ver.

De briefing neemt best wel veel tijd in beslag zodat we niet meer naar de supermarkt kunnen. Het zou al bijna donker zijn als we terug komen en het laatste stukje naar de lodge is een gravelweg dus dat is niet fijn in het donker.

We ruimen de spullen op en relaxen wat op de kamer. Sonja neemt een douche, zo daar knap je van op :-) en daarna met de camera in de hand een rondje over het terrein op zoek naar leuke vogeltjes. Het zijn er niet zoveel maar toch een paar gespot.

_DSC2123

_DSC2127

We zitten nog even lekker op ons terras en kijken hoe de zon langszaam achter de horizon verdwijnt.

20231001_18030620231001_183541

Het diner bestaat uit drie gangen waarbij Sonja aan de rode bietensoep gaat en Martin een heerlijke steak eet. Als dit de hele reis zo is dan kunnen we ons in de handen knijpen we hebben heerlijk gegeten. Na het eten terug naar ons hutje waar we op tijd gaan slapen. Vannacht in het vliegtuig immers niet echt een volwaardige nacht gehad.